lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Faktiskt en avslappnad dag.

Publicerad 2020-07-25 21:29:11 i Livet,

Något jag värdesätter massor. Gått och gäspat i stort sett hela dagen, men jag har varit avslappnad. Första gången på ganska länge jag inte behövt vara på tårna. Förstår ni hur underbart det är?
Varit i stallet och tagit hand om Hades, vårat nyaste lilla Monster.
 
Hades växer så det knakar! Han kommer bli en fantastisk liten kille! Och det var mysigt att kunna vara i stallet och pilla på. Även tittat till Emmas häst Sessan. Sessan har fått träffa en snygg kille, så nu hoppas vi på ytterligare en bebis. Men det blir nästa år. Ska bli galet spännande. 
Mamma Xena uppskattade arbetspasset. Och Hades tyckte det var onödigt. 
 
Hemma blev det dopp i poolen med tvåbenta Monster. Fika med nästan hela familjen. Gubben lagade god mat. Jag borde inte äta fläsk, men det ÄR ju så gött! Så jag tar smällen!
 
Har faktiskt meckat lite (betoning på lite) på min husvagn. Tanken är att renovera den i år. Få den besiktad, så den är fit for fight tilll nästa år. 
Den behöver en ny påskjutsbroms, för någon har kört sönder den. Lite gummipackningar som behöver bytas ut till gasolen. Och jag vill ha ett annat golv i den, det ligger en heltäckningsmatta i palatset nu. Vet inte hur dom tänkte där, men bort ska den.
 
Nu sitter jag med ett glas vin och njuter av lugnet.
 
Kort sagt har det varit en sådan där idyllsikt FB status dag. Ni vet ett sådant där rosa moln *puffpuff* inlägg. En bonus är att en kär vän hörde av sig, som jag saknat vädligt mycket!
 
Ja, det blev ett smörinlägg. Men tycker ni inte att det var dags för ett sådant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela