lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Gjorde ett halvtappert försök idag.

Publicerad 2020-07-23 20:59:26 i Livet, polisen,

Ville prova mina egna gjutna latex projekt. Insåg ganska kvickt att dom är en aningens för tjocka i kanterna. Jag vet att kanterna måste vara SUPER tunna, för att resultatet ska bli snyggt. Även om jag vet, så är det något annat att få till det. 
Jag har en lång väg kvar. Sicken tur att jag har ett par veckor till med "semester" på jobbet. Dessutom har jag gott om tid innan det ens är på tal om en övning. Som det ser ut nu är det inte förrän nästa år. 
Inte mitt skrivbord. Vågar inte ta kort på det. Men detta är en del av det som står på mitt skrivbord.. Att jag ens kommer fram till min dator är ett mirakel. Jag sitter inte och duttar med det här HELA tiden. Jag har annat som måste göras också, märkligt nog.
Nu ser jag fram emot hösten. Det kommer att hända massor, förhoppningsvis. Inget är klart. MEN det är inga övningar som är inplanerade. Vilket jag personligen tycker är mega skit tråkigt, faktiskt. 
Polisen är mega tråkig när det kommer till den biten! Ok, kanske inte dirket polisen som är MEGA super tråkig. Utan dom där räknenissarna som sitter på pengakassan, det är dom som är tråkiga. Kanske även dom som sitter med huvudplaneringen av utbildningar. Jag vet inte. 
 
Övningsledare vill gärna ha bomber och granater, stort och häftigt, MASSOR med blod. Framför allt många "skadade". Me like. 
Men som det ser ut nu, så dröjjer det. 
 
Så vad ska jag hitta på? 
 
Gissar att mitt projekt blir att hitta någonstans där jag kan vara, någonstans där jag kan mecka med mitt. Just nu har jag spridit ut mig på mitt skrvibord i receptionen. Yapp, ni läste rätt. 
I receptionen som är ansiktet uttåt har jag belmarat mitt bord med mina burkar, flaskor, gips, penslar och latex. Inte så trevligt. Tack och lov har vi inga gäster nu, och viktigast av allt (egentligen inte) ingen verksamhet. 
 
Tror ni att det går att tvinga typ Piketen att ha en övning med något blodigt...? Tänker att jag har en hållhake på dom (inte alla som kan skryta med), så då kan väl jag få vara med?
Provade att "skära" av mig handen idag....
Här syns dom berömda kanterna riktigt tydligt. Ska prova att gjuta nya imorgon, och göra kanterna mega supertunna. 
 
Imorgon är det fredag. Får klura lite medans jag lagar en bil. Plus att det är en bil som ska tvättas och städas. Möjligt att jag kommer på en fabulöst bra lösning då. Vå får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela