lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

I helgen

Publicerad 2020-07-20 21:13:09 i Livet, familj,

trotsade vi... ja, vad trotsade vi egentligen? Vi tog vi en promenad till Skånelaholms slott. Familjens humör har varit milt sagt svajjigt. Men jag är glad att vi kom iväg en liten stund, tillsammans. 
Jag hade även med mig kameran och ville passa på att fota lite. Tyvärr är det inte alla gånger jag får fota våra Monster. Men det är ett Monster i allafall som ställer upp. 
Deesutom hade vi våra hundar med oss, DOM är tacksamma att fota. 
 
Den lilla parken där man kan fika. Tyvärr var caféet inte det roligaste fikat. Men att sitta i slottsträdgården med en kopp te, var inte helt fel.
 
 
 
Fysingen. En liten insjö mellan Väsby kommun och Sigtuna kommun. 
Baksidan på slottet, mot Fysingen. 
Jag är lite nyfiken på färgen på slottet. Varför rosa? Det är helt underbart, men att komma på iden att måla ett litet slott rosa?
Kanonkulan. Han är inte lätt att fota. Han har en väldigt speciell stil när han springer, han kan verkligen inte springa i ett jämnt tempo. Utan har komponerat ihop något eget..
Funderar på om det finns kängru längre bak i ledet som vi har missat.
Kronprinsen Dan.
Moster Maggan. En äldre dam med ett gigantiskt hjärta av guld. Jag hoppas hon får fortsätta att vara frisk, och att hon får vara hos oss i många år till. Maggan är en speciellt hund, på många sätt. Precis som Herr Surmule så vet hon hur jag mår. 
 
Vad tror ni? Ska jag försöka ta lite nya F/X bilder? Insåg att det är flera vägga på jobbet som saknar bilder. Får se om jag kan arrangera något... en brottsplats kanske? Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela