lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Jag fortsätter

Publicerad 2020-07-24 13:36:32 i Livet,

Att vara lite avdomnad, nollställd. 
Jag har insett att det kommer jag vara ett tag till, med ett tag menar jag ganska länge. Att ha ett litet hjärtmonster som inte mår bra är inte lätt. Det är faktiskt ganska tungt.
Att som föräldrar tro att det är på väg åt rätt håll, och så kommer det ett bakslag som heter duga. Utan förvarning. Det tar knäcken på vem som helst. 
 
Vad gör man som förälder när det händer saker som vi inte rår på? Det enda vi kan göra är att titta på. Vad vi än gör så blir det fel. Vad gör man då? Vad gör JAG då?
 
Många gånger som jag önskade att jag hade ett trollspö, *snap* så är allt bra igen. 
 
Så att jag känner stress och oro i kroppen, är inget konstigt egentligen. Problemet är att jag inte vet vart jag ska ta vägen, vad jag ska ta mig till.
 
Många gånger har jag skojjat om Maldiverna. Saken är det att det ligger väldigt mycket i den tanken. Och det behöver inte vara just Maldiverna. Sedan vet jag inte om det skulle hjälpa ändå, för oron finns alltid kvar. Och av erfarenhet så vet jag att så länge jag har min mobil, så går det att nå mig. 
Slutsatsen är att det skulle förmodligen inte göra någon skillnad i huruvida jag är hemma eller ej. Stress och oro kommer alltid att finnas. Fördelen med att vara hemma är att vara nära om det skulle hända något. Slippa känslan av maktlöshet. 
Så vid närmare eftertanke stannar jag hellre hemma. "Gömmer" mig på jobbet. 
 
Ska bara hitta något kul att göra för att boosta mig själv...
Några förslag?
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-07-24 16:33:12

Jag vet en middagsdate med mig Jessica typ i förgår 😃

Svar: DET låter som en fantastisk ide.
Lisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela