lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Jag vill gå på bio.

Publicerad 2020-07-13 19:58:03 i Livet, hästar,

Jag längtar efter att gå på bio. Filmen jag har siktat in mig på heter Den Hemliga Trädgården. Jag har sett ett par filmer/serier baserat på samma bok. Men denna film verkar ha potential till att vara ruskigt bra.
 
Jag älskar denna typ av filmer. Att kunna drömma sig bort, skapa en egen värld. Inget som är verklighets baserat. 
Verklighet har vi tillräckligt av. Jag har det i alla fall. Då föredrar jag att kunna få försvinna bort en liten stund, till en värld av fantasi. Och det känns som det är mer angeläget just nu. Mer än någonsin. 
 
Vad jag än gör så blir det fel. Men jag ska inte dra upp den harrangen igen. Det har vi ältat igenom redan. Eller hur? Utan vi konstaterar att det inte är på topp helt enkelt. Jag får inget syre. Ingen energi. 
 
Men det kommer, det vet jag. Vi ska "bara" ta oss igenom den här sommaren. Sedan tror jag att det ska släppa. För att låta lite kaxig, så vet jag att det kommer att släppa. 
 
Exakt just nu ska jag packa ihop en liten fölunge och hans mamma. De ska flytta tillbaka till stallet. Gräset är verkligen tvärslut här hemma, jag har fått köpa hö till dom. Känns dumt med tanke på att det finns hur  mycket gräs som helst i stallet. Jag misstänker att Jennifer behöver gräsklippare till att snygga till runt huset. Om det är något våra hästar kan, så är det att snygga till gräset. 
 
Det kommer bli tomt här, men det är den bästa lösningen för mor och son. 
 
Colin Firth är skådespelare som jag tycker blir bättre och bättre. Favorit filmen med honom är nog The Kings Speach. Visserligen verklighets baserad film, men galet bra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela