lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Lite gulligt är aldrig fel!

Publicerad 2020-07-09 19:03:18 i Livet, hästar,

Nu när det har varit lite djup dyk i lite tyngre ämne. Så tänker jag att det är dags för lite bilder på vårat knasiga föl, som jag blir mer och mer kär i. Jag är fortfarnade lite fundersam vad herrn ska bli för färg. Brun blir han, det är ett som är säkert. Men det verkar som att det hamnar på det mer chokladbruna hållet. Inga vita strån över huvudtaget, eller ljusare partier. Så det ska bli galet spännande! Inte omöjligt att han blir svart, men det tror jag inte.
 
 
 
 
Hades och Bomburs mamma Xena. 
 
Synd att covid-19 satte stopp för det mesta i utsällningsväg. Dom utställningar som blir av, ligger ltie för långt bort för att jag ska orka åka iväg. Min tanke var också att Herr Surmule skulle åka på en sista utställning. Men han har visserligen inte visat några som helst tecken på att bli gammal. Pensionär finns inte riktigt på kartan än. Nu har han dessutom fått en egen liten ryttare som ska få låna honom på foder. Trodde aldrig jag skulle göra det. Men Siri och Touch trivs otroligt bra tillsammans. Och det är så galet kul att se Siri utvecklas på Farbror Touch. Så att fråga om dom vill ha honom på foder var inte svårt. Det finfina är att han står kvar i stallet. Så han kan faktiskt fortsätta vara min terapeft......
 
På  måndag börjar jag jobba, och jag ser fram emot det! Den här semestern har varit allt annat än en semester. LÅNGT i från. I ärlighetens namn känns den bortkastad. 
Absolut har jag gjort kul saker. Men inte semestersaker. Slappa, sola, åka till stranden, utfykter. Har inte riktigt funnits utrymme för det.
Men vet ni? Nästa år blir det förhoppningsvis bättre. Och jag hoppas innerligt att den här hösten blir galet spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela