lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Ni vet den där känslan

Publicerad 2020-07-22 09:49:56 i Livet, familj,

av maktlöshet och lite likgiltighet. Misstänker att dom flesta föräldrar har drabbats av just det någon gång under livet. 
Att vara otillräcklig. Inte nå fram. Lite skit samma, för det spelar ingen roll. 
 
Jag är så galet, galet trött. Jag är trött på att vara trött. Jag trött på att inte räcka till. Jag är trött på att lösa saker. Jag är trött... på det mesta.
Frågade min gubbe: Hur länge ska jag orka?
 
För jag blir lite förundrad av mig själv på något sätt, jag bara tuffar på. Det verkar inte som att det finns något stopp, utan med oändligt seg energi så tuffar jag på. Misstänker att det är på ren vilja. Viljan av att aldrig ge upp. Viljan av att det ska bli bra. Viljan att alla ska må bra. Viljan att själv må bra.
Kort sagt är viljan mitt driv. Har alltid varit, kommer alltid varit.
 
Tyvärr innefattar det inte saker som jag vill göra. Få färdigt husvagnen, sy, virka eller motionera. Där räcker inte viljan till riktigt. På dom punkterna finns inte orken. Min ork går till mycket viktigare saker. 
 
Jag började fundera på varför jag inte har något socialt liv, insåg att jag omedvetet dragit mig undan. Kanske inte omedvetet heller, utan det är medvetet än då. 
Om det är smart gjort. Knappast! Långt ifrån. Det är det dummaste man kan göra. Men ändå har jag gjort det. Vilket har inneburit att jag tappat många vänner efter vägens gång. Och jag har bara mig själv att skylla. 
Om jag söker sympati eller "tycka synd om"? Nej, varför då? Jag har ju valt det själv, eller hur. Då får jag skylla mig själv. Eller?
 
Men att vara social är nog det sista jag vill vara just nu. Min älskade gubbe försöker få med mig till Klubben ute på Ekerö, men egoistiskt nog vill jag inte. 
Jag har blivit uruselt på det sociala samspelet. Småpratet. Det är inte min grej. Andra kan prata, bara jag slipper. 
 
Igår hände något som kunde ha slutat väldigt tragiskt. Där och då kunde jag nog uppfattas som likgiltig. Att jag bara ruskar av mig. Men det är nog det sista jag gör. Helt klart. 
Men balansen i familjen är skör just nu, så jag måste tuffa på. Jag måste vara praktisk. Finns liksom inget annat. 
 
Min bättre hälft är en smula (läs MYCKET) bättre än mig på det sociala. Hans vänner på klubben är fantastiska. En hög med "farliga" mc knuttar, som är dom raraste gubbarna man kan hitta. Omtänksamma herrar.
 
Varför skriver jag ens det här? Bra fråga. Men jag tror att det mest handlar om att jag behöver få ur mig det. Att kunna släppa det lite, och sedan fortsätter jag framåt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela