lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Vissa saker blir som planerat

Publicerad 2020-09-16 08:50:02 i Livet, funderingar, polisen,

andra inte. 
Men så är det som oftast i livet. Kanske är det bra att det inte blir som tänkt alla gånger. 
 
Jag har ju önskat mig lite lätt i livet. Att någon gång kunna få en räkmacka att glida på, en liten bit i alla fall. Med tanke på att det känns som om jag jobbar i konstant uppförsbacke. För det är verligen alltid något som händer. När jag tror att det ska bli lite lugnt i alla fall, BOM så händer något annat. 
 
Tänker att livet kunde få vara lite smidigt i alla fall. Att det faktiskt kan bli som jag planerat. Eller nästan planerat. 
Nåjja, det finns en anledning till allt! Allt sker av en anledning, på gott och ont. Och det är inte alla gånger vi förstår det på en gång. Utan ofta kan det ta lite tid. Eller att det händer något annat som gör att vi förstår det som hände för ett halv år sedan. 
Hänger ni med på vad jag menar?
 
Tro mig när jag säger att det funkar inte att älta över saker (jag gör det och det funkar INTE). Utan gör en snabb analys, och gå vidare i livet (klarar jag INTE av, än).
 
Nåjja. Dagens övnings halloj blev inställd. Tyvärr. Känns lite surt. Det hade varit kul att göra något udda. Så jag får ge mig till tåls ett tag till. 
 
MEN VET NI VAD?!!
Jag har fått erbjudande att gå en kurs. Inte bara en kurs utan kursen med stort K! Inget är klart, inget är färdigt. Så egentligen borde jag inte skvallra. Men med massor av tur och hållande av tummar, så kanske jag får möjligheten att utveckla mina skills i sårskador i alla dess former! Hur galet spännande är inte det?
OM det inte blir av så är mitt mål att, oavsett vad, gå kursen nästa år. 
 
För er som missat min hobby, sök på fxbylisa på instagram. Så har ni något att roa er med. Eller förfasas. Bara att välja. 
 
Vi har haft finbesök på jobbet, men jag återkommer lite senare om det. Måste bara gå igenom bildera först. Om jag ens kan lätta upp bilderna, vi får se. Men jag återkommer, kanske...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela