lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Drömmar

Publicerad 2023-08-07 10:59:02 i Livet,

Misstänker att alla har någon form av dröm. Drömmar att åstakomma något, göra något, bli något. Stort som litet.
Jag tror att många har drömmen att göra en karriär i sitt yrke. Kankse bli högt uppsatt chef, få bra lön. Kanske att majoriteten har den drömmen. 
 
För min del är det uppdelat i två. Stort och litet. Men det är ett flertal olika saker jag drömmer om. Och jag hoppas och tror att jag ska nå några av dom. Om det bara bli så att jag når en av mina drömmar så är jag mer än nöjd. 
 
Drömmar tror jag är det som driver oss framåt. Får oss att "härda" ut när livet ger oss branta uppförsbackar fyllda med små legobitar, som vi går barfota på..... Vem det nu än är som man väljer att tro på, har insett om människor ska klara av tuffa utmaningar så måste det finnas något att sträva emot. Vissa lyckas, andra kommer halvvägs och några kommer inte långt alls. 
 
Mina drömmar?
Som sagt, det finns stora och små. Vissa kommer jag säkert att nå, medans andra ligger alldeles för långt bort. Men jag kommer att jobba för dom ändå, för jag ser inte att det är omöjligt att nå dit. 
 
Exakt för stunden känns det omöjligt, men det handlar mest om att jag är hyfsat negativ. Mer än vanligt. Har inte alls lyckats se min situation från något annat perspektiv, än. Det kommer. 
Men jag tänker att ett sätt att bryta det negativa är att försöka göra mina drömmar lite mer visuella. Hur? Vet inte just nu. 
Scrap booking? Bilder? Bullet Journal? Dagbok? Listor?
 
Vi får se. 
 
Men jag har tagit tag i en av bitarna, jag sökt några nya jobb. Så får vi se vart det leder. Idag ska jag snoka reda på minst tre till jobb som jag kan söka. 
 
Men exakt just  nu behöver jag lunch. Kan man identifiera sig som Hobbit? Om inte annat så gör jag det, jag är en Hobbit!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela