lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Bilder

Publicerad 2023-09-07 07:44:28 i Livet,

Jag hade lovata bilder. Och nu äntligen har jag tagit bilder. Började sent på jobbet, så jag åkte ner till mitt favoritställe. Enligt mig den bästa platsen på jorden.
Finns det något bättre än vatten? Inte enligt mig. Skogen är nummer två på fridfulla ställen. 
 
Sommaren har kommit tillbaka en liten skvätt, vi får passa på att njuta av sol och värme innan hösten kommer med sina färger. 
 
Ligga på bryggan, länna värmen från solen och lyssna på vattnet som slår mot bryggan. Finns det något mer magiskt än det? 
 
Äntligen har jag börjat tycka om den jag är. Trivas i min kropp. 
 
 
 
 
Vattnet kunde inte bli mer spegelblank än denna morgon. Fjädern hade lika gärna kunnat ligga på en spegel.  
 
Jag har mycket fundera på, jag känner mig vilsen i livet. Lite som att jag missat en avfart och inte vet hur jag ska ta mig till mitt mål. Livet har ingen GPS att förlita sig på, tyvärr. Utan vi måste känna oss fram, lita på oss själva att vi har gjort och gör rätt val under vår resa.
Människor styrs väldigt mycket av känslor. Vi styrs av det vi tror på, behöver inte vara av religösa skäl. Det kan vara politik, arbetsrelaterat, erfarenheter eller något annat. 
 
Men jag tror att jag har hittat en liten grusväg som jag ska prova. Vi får se vart den leder, men jag tror på den. Just den grusvägen kan ge mig ganska mycket, dessutom tror jag att jag kan ge något. Dela med mig av mina erfarenheter. Nu är det min tur att få något tillbaka. 
Jag har ger välldigt mycket idag, men det är minimalt jag får tillbaka. Dessutom har jag en känsla av att bli tagen för given. Något jag absolut inte tycker om, något som jag vill bort ifrån. 
 
Min grusväg som jag har hittat tror jag kommer bli tuff, rejält utmanande. Men intressant. 
Tack bästa som hjälpte mig att hitta denna lilla väg. Nu får vi se vad som händer!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela