lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Nytt år nya utmaningar

Publicerad 2024-01-11 18:16:58 i Livet,

2024 började inte bara med en ny dag. Det var en ny vecka, ny månad och nytt år på samma gång.
Men jag hade hoppats på lite mer medvind så här på det nyta året, i alla fall lite i början. Tyvärr så blev det inte så. 
 
Något som jag tycker är underbart är att vi för första gången har fått en riktig vinter i Stockholm. Vi har sluppit lera, slask, regn och grått väder. Ni anar inte hur mycket jag uppskattar det! Misstänker att det är norrlänningen i mig som gör att jag tycker att det är så galet fantastiskt. 
 
Visserligen var vi i Danmark över julhelgen. Vi firade en grön jul, med äventyrs bad och bowling. Miljöombytet var välbehövligt. 
Givetvis hade jag min kamera med mig!
 
 
 
 
Väl hemma passade jag på att fota lite vinterbilder! 
 
 
 
 
En stig går att hitta överallt. Och en stig kan leda precis vart vi vill.
 
Solnedgångar är magiska. Oavsett årstid, det finns en viss mystik när solen försvinner bakom horisonten.
Nu ska jag landa i allt som hunnit hända! Sortera lite känslor och funder lite på vad 17 jag vill med livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela