lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Kaffet är slut!?

Publicerad 2020-07-11 10:00:00 i Livet, funderingar,

Hur kan kaffet vara slut? Exakt hur kan det vara slut? Bryggkaffet närmare bestämt! Helt seriöst? Jag var och handade igår, tror ni tänkte på att köpa riktigt kaffe? Svar, Nej. Det gjorde jag inte. Så nu sitter jag är och tycker synd om mig själv på riktigt. 
Visserligen har vi sådanna däringa "puckar".  MEN DET BLIR SÅ JÄKLA BLASKIGT. Räknas inte som kaffe. Absolut inte som morgon kaffe.
 
Innan jag började på Arlanda för en herre jösses massa år sedan, så drack jag inte kaffe. Knappt att jag drack te. 
Men  någonstan spå vägen insåg jag vad toppen koffein är. Speciellt i en kaffe latte från Starbucks. Efter det gick det utför. Det hela slutade med att jag var stammis på Starbucks, jag behövde inte tala om vad jag skulle ha. Utan när dom såg att jag kom, gjorde dom iordning en latte. När jag hade betalat så var den färdig. Det var ytterst sällan jag behövde vänta. Nu kan jag dessutom erkänna att jag fick en hel del gratis. Vanilj latte, Pumkin Spice och Ginger bread. Dessa tre var mina absoluta favoriter. 
Galet onyttigt med tanke på allt socker som är i, men så rackans jäkla gött! Och det tycker jag fortfarande. 
Jag försvara ofta det hela med att jag inte behöver ha socker i, eftersom det är sirap i. En väldigt lam ursäkt jag vet, men jag bjuder på det!
 
Nu är det Vanilj latte som står högst på schemat, oavsett. Eller vanligt hederlig bryggkaffe med mjölk, och socker.
 
Att jag jobbar för en myndighet där kaffe är något som snudd på intas intravenöst har inte direkt gjort det hela bättre. Men vet ni, det passar mig perfekt. Jag tycker om att fika. Vad vore livet utan fika? Hyfsat tråkigt. 
Och en kopp kaffe är aldrig fel. Aldrig någonsin.
 
Under tiden jag har tyckt synd om mig själv, så visade det sig att mammsen hade kaffe i husbilen. Så nu sitter jag med mitt kaffe! Äntligen. 
 
 
Favorit koppen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela