lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Vänta är inte min grej.... INGET FÖL ÄN!!

Publicerad 2020-03-30 09:22:08 i Livet, hästar,

Jag trode helt ärligt att ponnyskrället skulle tänka sig att föla för en månad sedan. Icke. Fölet ligger kvar i tryggt förvar i mammas mage. 
Idag har Xena gått 11 månader. Vilket förvånar mig rejält. Då hon endast gick 10 månader med Bombur. Nästan så jag funderat på om hon verkligen är dräktig, vilket hon är. Med tanke på att hon ser ut som en köttbulle, och det faktum att det rört sig väldigt mycket i den runda magen. Juvret är svullet. 
Så ja, hon ÄR dräktig.
 
Sagobokens Bombur
På bilden en dag gammal. Men är nu en stor pojke, tre år fyllda!

Så jag får helt enkelt vänta lite till på en liten goding. Fast jag avskyr att vänta. Det går inte att skynda på heller. Utan bara hålla huvudet kallt och andas. Ha lite fjärilar i magen varje gång jag åker ut till stallet. 
Jag hoppas innerligt att jag inte blir snuvad på fölningen. Misstänker att risken är ganska stor att hon gör just det. Skulle inte förvåna mig ett endaste dugg.
Men jag hoppas att nu när solen har kommit och lite värme, att madam bestämmer sig för att "NU är det dags!". 

Jaja... Det är bara att vänta och se. Framför allt njuta av våren som verkar kommit. Visserligen kan allt hända i April. Men helt ärligt, så länge jag slipper regn och rusk, så är jag nöjd. Minusgrader stör mig inte det minsta, så länge solen är framme! Gärna med en blå himmel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela