lisajalmefors.blogg.se

En blogg som handlar om stort och smått. Mamma till fyra barn, varav tre med extra behov, har sina utmaningar. Mitt jobb är min fristad många gånger. Och jag tror att jag har ett av dom roligaste jobben som finns, om inte annat det mest udda.

Nu är det ett tag sedan

Publicerad 2021-08-09 17:42:37 i Livet, hästar,

Men jag har på senaste varit lite kliven i om jag ska fortsätta eller inte med denna blogg. Jag har en tanke om något helt annat. Eller entligen inte, snarare mer renodlat. Vi får se vad jag kommer fram till. Misstänker att det handlar mest om att våga. Till viss del utrymme, rent praktiskt, för det jag vill.
 
Strunt i det!
 
Jag har någon som jag måste presentera er för!! Vi fick tillökning i familjen för två veckor sedan, i form av en fyrbenting. Sessan har äntlingen fått sin bebis.
Vi var inne i den stora staden när vi fick ett meddelande på messenger "Överraskning i hagen". Någon minut senare fick en bild på Sessan med en bebis brevid sig. Uppenbarligen hade hon inte tänkt att föla när någon var med. 
Visserligen reagerade jag på att Sessan var fruktasvärt grinig på morgonen när jag släppte ut. Så jag stannde lite längre i stallet än tänkt. Men hon lugnade ner sig, och var ganska ftillfreds med livet. Vilket gjorde att jag valde att åka från stallet. Planen var att åka till vår huvudstad tillsammans med Monster nr 4, Monster skulle träffa en kompis. Av förklarliga själ får Monster inte åka själv. 
 
När jag froterade mig bland allt pyssel på Panduro, så fick jag meddelandet. Tack och lov hade Monster hunnit träffa sin kompis. Så vi samlade ihop oss för att åka till stallet. Stressa gjorde vi inte, det är lite svårt när man ska åka pendeltåg. Tåg cahffisen tar inte hänsyns till att en häst har fölat. Märkligt. 
 
I stallet möttes vi av en nöjd med trött nybliven mamma. När under förmiddagen hon har fölat vet jag intet. Men bebis vavr ganska torr när vi kom. 
Så nu var det projekt få in mamma och bebis till stallet. Lättare sagt än gjort. Men med lite övertalning så fick vi in dom. Ett litet sto!! La Charlotta de Guiduicelli skulle hon heta, efter divan i Fantomen på Operna. 
Men hon visade sig vara en han när vi faktiskt fick komma i närheten. Rättelse, när jag faktiskt såg bebis kissa...... så konstaterade jag att det var en liten hingst vi fått. 
Amatör, jag vet. 
 
Maximum Ride heter den nya stjärnan. Även kallad Max, eller MysMax som jag kallar honom. En otroligt rar liten individ. Försiktig, med mycket energi. 
Inte lätt att vara liten!
Massor vila och sova
Han kommer bli en stilig kille! Precis som sin ursnygga pappa!
 
Jag har inte fotat honom så mycket än. Monster nr2 har fotat en hel del så klart. Men jag lovar att det kommer. 
Nu har jag semester, så nu ska det fotograferas en hel del!!! Så jag kan lugnt lova att det kommer fler bilder på MysMax!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Jag har gjort en massa konstiga saker i livet. Mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag har lite för mycket utmaningar, och lite för många uppförsbackar. Samtidigt som jag aldrig någonsin skulle vilja byta bort mitt liv med någon annan. Mitt jobb är milt sagt varierande. Allt från att sitta vid skriv bord till att hjälpa till... jag vet inte vad... Byta hjul på bilar, hämta bilar på verkstad, hämta besökare, hjälpa till vid polisen övningar. Det sistnämna är så galet givande och utmanande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela